Formy reklamy i promocji na eBay, czyli o tym jak reklamować produkty i zwiększyć sprzedaż na eBay. Najbardziej popularne sposoby reklamy i promocji na eBay, to przede wszystkim kampanie typu CPS (cost per sale), newsletter oraz promocje wyprzedażowe/obniżki cen. Są to metody dostępne dla sprzedawców posiadających jakikolwiek sklep na eBay, nawet ten najtańszy na eBay.pl za 8,65zł miesięcznie(koszt aktualny na wrzesień 2018). W tym artykule opiszę jak utworzyć kampanię produktową na ebay.
CPS to model reklamy, którego rozliczenie oparte jest o wartość sprzedaży, a nie na ilości kliknięć, jak ma to w przypadku CPC np. na Amazon.
Jaką przewagę ma dla sprzedawcy CPS nad CPC?
W CPS, czyli w typie reklam, jakie dostępne są właśnie na eBay sprzedawca płaci dopiero kiedy produkt zostanie sprzedany, a opłata opiera się na procentowej wartości zamówienia. Czyli jeśli zamówienie złożone dzięki kliknięciu w reklamę ma wartość 100 Euro, a wartość prowizji/stawka dla eBay została określona na 5%, to ebay pobierze 5 Euro.
Jak przygotować kampanię produktową na eBay?
1. Jeśli mamy już Verkäufer-Cockpit Pro na ebay.de, to klikamy w zakładkę Marketing i wybieramy przycisk Anzeigen:
Analogicznie dla ebay.co.uk przechodzimy do Seller Hub i wybieramy zakładkę Marketing oraz Promoted listing.
Jest jednak jeszcze prostszy sposób, żeby przejść do tworzenia reklam, przydatny także, jeśli na koncie nie ma włączonego Verkäufer-Cockpit Pro/Seller Hub. Wystarczy wejść pod ten adres dla ebay.de:
https://pls.ebay.de/plsweb/dashboard
tutaj dla ebay.co.uk:
https://pls.ebay.co.uk/plsweb/dashboard
Jak łatwo zauważyć, zmienia się w adresie po prostu końcówka przypasowana do konkretnej wersji eBay, czyli zamiast szukać gdzieś w panelu właściwej zakładki, to dla innych wersji eBay zmieniamy po prostu końcówkę, czyli dla ebay.com przejdziemy pod ten adres:
https://pls.ebay.com/plsweb/dashboard
Analogicznie dla .fr i innych.
2. Jeśli żadna kampania nie była jeszcze tworzona, to należy na tej stronie ( to wersja angielsko języczna) kliknąć Create your first campagne, lub odpowiednik tego przycisku w pozostałych wersjach eBay.
3. W następnym etapie:
mamy do wyboru:
- dodanie produktów ręcznie: Select listings individually
- dodanie zbiorowe produktów: Select listings in bulk
Skupię się na pierwszej opcji.
4. Po wybraniu Select listings individually ukaże się taka strona:
Najważniejsza jest środkowa część ekranu, czyli lista produktów pod Showing 0 – 1 of 1.
Oczywiście 1 to ilość produktów, więc zamiast 1 będzie tu właściwa dla konta i filtrów ilość.
Po lewej stronie mamy filtry:
- kategoria sklepu lub kategoria eBay
- zakres cen
- zakres ilości towaru dostępnej na listingu
- rekomendowane do włączenia w promocję listingi – eBay szacuje, które produkty najlepiej dodać do kampanii
- produkty z darmową dostawą
- ukrycie produktów już będących w kampanii – przydatna opcja, widać dzięki niej tylko produkty, które nie są jeszcze w żadnej kampanii
Produkty do kampanii eBay można wybrać zarówno pojedynczo, jak i wszystkie z widocznej strony, zaznaczając przycisk- kwadrat obok Showing 0 – X of X.
5. Kolejny etap to określenie prowizji za reklamę dla eBay:
EBay sugeruje prowizję i moim zdaniem warto korzystać z tych podpowiedzi, o ile oczywiście pozwala na to marża. Kiedy znowu budżet jaki można przeznaczyć na prowizję jest wyższy niż eBay sugeruje, to można tą stawkę podnieść.
6. Po przejściu do ostatniego etapu:
Można wpisać swoją nazwę kampanii, lub zostawić tą sugerowaną przez eBay.
Nazwa dla kampanii może być tylko raz użyta w zakresie wszystkich wersji eBay.
Czyli jeśli sprzedawane są np. torebki damskie na ebay.co.uk, ebay.de i innych, to w każdej wersji eBay ta kampania powinna mieć inna nazwę. Najlepiej dodać końcówkę od wersji eBay: _de, _co.uk.
Kiedy nadaliśmy nazwę kampanii, lub zostawili tą sugerowaną przez eBay, to teraz klikamy na Launch i kampania produktowa na eBay jest gotowa.
Do istniejącej kampanii można dodawać kolejne produkty, czy edytować stawkę. W tym celu w kolumnie Manage wybieramy Actions i następnie właściwy przycisk, czyli Edit campaigne:
W następnym kroku można zmienić stawkę dla wszystkich produktów na raz za pomocą suwaka nad listą produktów, lub przyciskami + i – /suwakiem dla każdego produktu oddzielnie po prawej stronie każdego produktu.
Żeby dodać kolejne produkty trzeba kliknąć przycisk Add listings z strzałką w lewą stronę:
Mam nadzieję, że dzięki temu wpisowi wiesz już jak utworzyć kampanię na eBay.
Kampanie produktowe, to świetny sposób na to, żeby zwiększyć sprzedaż na eBay.
Dlatego zachęcam do ich stosowania. Tym bardziej, że ich przygotowanie jest bardzo szybkie, a sposób rozliczenia korzystny dla sprzedawcy.
W kolejnej części artykułu opiszę jedną z form obniżek cen, a dokładnie promocje z przekreśloną ceną.