Kaufland Global Marketplace wchodzi do Polski i do Austrii w 2024

Kaufland rozszerza swoją obecność online, otwierając platformę sprzedażową w Polsce i Austrii

Kaufland wchodzi do Polski i Austrii. 8 kwietnia 2024 Kaufland oficjalnie potwierdził wejście na kolejne rynki: polski i austriacki jeszcze latem tego roku.

W obliczu rosnącej popularności e-commerce, Kaufland kontynuuje swoją ekspansję, uruchamiając nowe wersje swojej międzynarodowej platformy handlowe. Po udanym debiucie Kaufland.cz w Czechach oraz Kaufland.sk na Słowacji w 2023, niemiecki gigant detaliczny planuje otwarcie dwóch kolejnych rynków online – tym razem w Polsce i Austrii.

Te dwa nowe rynki zostaną uruchomione dla klientów latem 2024. Dzięki poszerzeniu platformy o te dwa kraje, sprzedawcy będą mogli oferować swoje produkty jednocześnie na pięciu rynkach, co daje im potencjalny dostęp do ponad 81 milionów klientów online.

Proces wdrożenia nowych rynków

Kaufland już teraz umożliwia handlowcom przygotowanie się do nadchodzących zmian poprzez dodanie Kaufland.pl i Kaufland.at do ich obecnych opcji w portalu dla sprzedawców. Proces ten, znany jako onboarding, został maksymalnie uproszczony i składa się z kilku kroków:

  1. Wybór nowego rynku w Seller Portal.
  2. Zakończenie procesu onboarding dla wybranego kanału dystrybucji.
  3. Aktywacja ofert poprzez publikację, co jest finalnym krokiem umożliwiającym sprzedawcom pokazanie swoich produktów na nowych rynkach. Publikacja ofert będzie możliwa dopiero latem 2024.

Korzyści dla Handlowców i Klientów

Dzięki uruchomieniu Kaufland.pl i Kaufland.at, sprzedawcy zyskują dostęp do nowych rynków sprzedaży w Polsce i Austrii, co pozwala na dywersyfikację źródeł przychodów i zwiększenie potencjalnej bazy klientów do łącznie z obecnymi platformami Kaufland ponad 81 milionów osób – Kaufland Global Marketplace.

Ta ekspansja umożliwia nie tylko zwiększenie widoczności produktów poprzez sprzedaż na pięciu rynkach jednocześnie w ramach Kaufland Global Marketplace, ale również oferuje solidne zabezpieczenie biznesowe przed ryzykiem związanym z blokadami kont czy wypłat na innych platformach sprzedażowych.

Klientów natomiast cieszy perspektywa większego wyboru produktów, co z kolei może przyczynić się do bardziej konkurencyjnych cen i lepszej jakości obsługi.

Co można zrobić już dzisiaj?

Jeśli już sprzedajesz możesz przygotować swoje konto Kaufland pod wejście na rynek polski i austriacki. Pamiętaj o zadbaniu o kwestie prawne, w tym teksty prawne, oraz EPR, czyli obowiązki sprzedawcy związane z wprowadzaniem na dany rynek produktów/opakowań produktowych ze względu na politykę ochrony środowiska.

Jeśli potrzebujesz pomocy na jakimkolwiek etapie, zapraszamy do kontaktu. Z naszej strony możemy zaproponować:
– profesjonalne wsparcie dla sprzedawców
– pełną obsługę sprzedaży na platformie Kaufland
– obsługę reklam, kampanii kuponowych
– profesjonalne szkolenia z platformy Kaufland dla firm