Od 21 marca 2024 sprzedawcy na kaufland.de mogą korzystać z kuponów (Gutschein / voucher).
Kaufland.de wprowadził nową funkcję, która z pewnością zainteresuje zarówno sprzedawców, jak i kupujących – kupony rabatowe. Ta długo oczekiwana zmiana przybliża tę platformę do konkurencyjnych marketplace’ów, takich jak Amazon i eBay, gdzie kupony cieszą się nieustającą popularnością, szczególnie na Amazonie, gdzie w przypadku niektórych kategorii wręcz ciężko o oferty bez aktywnych kuponów. Ten krok zdecydowanie poprawi możliwości zwiększenia sprzedaży, jakie obecnie mają sprzedawcy, a jednocześnie skorzystają na tym kupujący.
Kupony rabatowe to skuteczny sposób na zwiększenie konwersji oraz klikalności ofert. Są świetnym uzupełnieniem kampanii reklamowych, ale także stosowane pojedynczo zdecydowanie mogą przynieść korzyści dla sprzedawcy w postaci wzrostu ilości zamówień. Czasami to właśnie kupon może być tym czynnikiem, który przeważy na naszą korzyść na tle konkurencji. Dlatego naszym zdaniem korzystanie z kuponów jest przez profesjonalnego sprzedawcę nie tyle opcją, co obowiązkiem. Kupony warto rozplanować nawet na kilka miesięcy do przodu.
Jak włączyć kupony na Kaufland.de?
W pierwszym kroku należy wybrać produkty. Można to zrobić pojedynczo wybierając produkty z listy, lub zaczytując plik tekstowy z wybranymi kodami EAN.
Następnie należy ustalić:
– wartość kuponu – kupony muszą oferować zniżkę co najmniej 2%, co umożliwia sprzedawcom elastyczne dostosowanie ofert do swoich potrzeb i strategii cenowych.
– wartość kuponu może być wyrażona procentowo, lub może być wartością absolutną określoną w euro
– czy chcemy, aby kaufland.e wyeksportował ceny do zewnętrznych partnerów takich jak Google Shopping czy Idealo, co zwiększa zasięg promocji
W kolejnym kroku ustalamy:
– maksymalny czas trwania akcji kuponowej – nie dłuższy niż 4 tygodnie
– Limit ilości kuponów: ilość kuponów możliwych do wykorzystania przez klientów
Brak opłat do 16 kwietnia 2024: Kaufland do 16 kwietnia 2024 roku nie będzie pobierać opłat za wykorzystanie kuponu. Od tej daty wprowadzona zostanie opłata w wysokości 0,49 € za każdy zrealizowany kupon (podobnie jak na Amazonie, gdzie wynosi ona 0,5 0€).
Wprowadzenie kuponów na platformie kaufland.de to odpowiedź na potrzeby rynku, która zwiększa możliwości sprzedawcy. To znacząca zmiana, która świadczy o dynamice rozwoju platformy Kaufland podążając za oczekiwaniami i potrzebami użytkowników.
Cechy kuponów:
Wszystkie rodzaje logistyki: Kupony rabatowe będą miały zastosowanie niezależnie od tego, czy produkty są wysyłane bezpośrednio przez sprzedawcę, czy przy poprzez Fulfillment by Kaufland (FBK).
Bez wpływu na Buy Box: uruchomienie kuponów nie będzie miało wpływu wskaźnik Buy Box. Kupony są narzędziem promocyjnym, które nie zakłóca istniejących mechanizmów rankingowych.
Ograniczenie do nowych produktów: Kupony będą mogły być stosowane wyłącznie dla nieużywanych produktów.
Zasady dotyczące wyświetlania kuponów: W przypadku, gdy do jednego produktu przypisanych jest kilka kuponów z okresami ważności na siebie nachodzącymi, klienci zobaczą kupon utworzony jako ostatni.