Odblokowanie konta Amazon

Twoje konto Amazon zostało zablokowane?

Nie zwlekaj!

Pomożemy Ci w jak najkrótszym czasie odzyskać sprawność Twojego konta, a Ty wrócisz do sprzedaży i zarabiania na Amazon.

Koszt usługi zaczyna się od 1100zł netto i tyle wynosi w większości przypadków. Koszt może wzrosnąć w zależności od stopnia skomplikowania procesu odblokowywania. Konkretną wycenę oraz potwierdzenie, że podejmiemy się działania możesz otrzymać po kontakcie z nami.

Amazon – odblokowanie konta

Blokada konta Amazon to zmora sprzedawców. Czasami wystarczy chwila nieuwagi i brak reakcji na negatywne komentarze, zbyt późna odpowiedź na reklamację A-to-Z claim, lub opóźnione wysyłki i Amazon blokuje konto sprzedawcy. Blokada konta na Amazon nie pozwala na sprzedaż. W zależności od powodu z jakiego konto na Amazon zostało zablokowane, blokada może być  lokalna na danym rynku Amazon, np. tylko na amazon.de, ale również może być globalna, na wszystkich rynkach Amazon – w przypadku poważnego naruszenia zasad.

Możemy Ci pomóc w takich sytuacjach

Oferta obejmuje napisanie planu działania, czyli Plan Of Action lub po niemiecku Maßnahmenplan oraz omówienie problemu już po odblokowaniu, które ma na celu zminimalizować ryzyka ponownego zablokowania konta.

W celu zweryfikowania sytuacji łączymy się poprzez oprogramowanie do pulpitu zdalnego. Zachowujemy pełną dyskrecję korespondencji.  O szczegółach można dowiedzieć się po kontakcie z nami.

Konto Amazon zazwyczaj jest odblokowywane w ciągu 2-10 dni. Jednak w wyjątkowych sytuacjach, jak np. podejrzenie o handel podróbkami, czas może się wydłużyć nawet do 2-8 tygodni.

Należy pamiętać, że w wielu przypadkach odblokowanie konta Amazon to dopiero pierwszy krok do dalszej i sukcesywnej sprzedaży na Amazon. Bardzo ważne może być wprowadzenie zmian w obsłudze klienta, w sposobie wysyłki towaru i obsłudze zwrotów towarów, w sposobie prowadzenia polityki magazynowej i przygotowywania ofert na Amazon.

Dlaczego warto skorzystać z naszej oferty? Mamy doświadczenie w tym, co robimy. Znamy doskonale wymogi Amazon dotyczące planów działania. Znamy też zasady Amazon i ich wymagania odnośnie obsługi klienta.

Pamiętaj, że to Ty jako sprzedawca jesteś w pełni odpowiedzialny za swoje konto na Amazon i podstawą do posiadania aktywnego konta jest prowadzenie sprzedaży na najwyższym poziomie, zgodnie z zasadami Amazon.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące odblokowywania konta Amazon

Jak odblokować konto Amazon?

Aby odblokować konto Amazon najpierw należy ustalić przyczynę blokady, jeśli to tylko możliwe usunąć tę przyczynę i następnie przygotować szczegółowy, skuteczny plan działania, lub tzw. list apelacyjny, w zależności co jest przyczyną blokady konta i czego Amazon oczekuje, aby móc przywrócić Twoje konto. Czasami będzie też konieczny kontakt z platformą Amazon innymi sposobami niż panel Seller Central.

Jak odzyskać konto Amazon?

Aby odzyskać konto Amazon, należy dokładnie zapoznać się z komunikatami Amazon w sprawie blokady konta, szczególnie z tymi na stronie Powiadomienia dotyczące konta (Performance notifacition): https://sellercentral.amazon.de/performance/notifications. Tam powinny być także wytyczne odnośnie tego, co należy zrobić, aby odzyskać konto. Te wytyczne mogą być także widoczne na stronie Kondycja konta/Account Health: https://sellercentral.amazon.pl/performance/dashboard. Pamiętaj, aby odwiedzać te strony na tym rynku, który został zablokowany.
Jeśli chcesz odzyskać dostęp do konta, ponieważ nie możesz się zalogować, skorzystaj z opcji Resetowanie hasła, więcej informacji znajdziesz tutaj: https://www.amazon.pl/gp/help/customer/display.html?nodeId=GH3NM2YWEFEL2CQ4

Dlaczego Amazon zablokował moje konto?

Przyczyny blokady to najczęściej naruszenie znaku towarowego, patentu, wzoru przemysłowego lub innego typu własności intelektualnej (IP Intellectual Property), manipulowanie rankingiem, opiniami, oraz powiązanie kont, szczególnie kiedy jedno z nich zostanie zablokowane, to drugie zazwyczaj prędzej lub później także zostanie zablokowane. W przypadku najbardziej znanych marek nawet samo podejrzenie o naruszenie własności intelektualnej może skutkować blokadą konta, która jest zazwyczaj bardzo trudna do usunięcia. Blokad z powodu wysokich wskaźników ODR, lub kiepskich statystyk wysyłek FBM jest stosunkowo znacznie mniej niż jeszcze kilka lat temu.

Ile kosztuje odblokowanie konta Amazon?

Koszt usługi wyceniany jest indywidualnie. W większości przypadków jest to około 2000-3000 zł netto. Są jednak sytuacje, w których koszt będzie większy, ponieważ działanie będzie wymagać od nas dużo więcej pracy.

Czy płacę nawet jeśli moje konto Amazon nie zostanie odblokowane?

Tak. Przed podjęciem jakichkolwiek działań wymagana jest wpłata w wysokości 25-30% całkowitego kosztu usługi na poczet przygotowań niezbędnych do odblokowania konta. Jeśli konto zostanie odblokowane, to wtedy należy dopłacić pozostałe 70-75% kosztów na zasadzie success fee.
Dlaczego pobierana jest opłata bez względu na to, czy konto zostanie odblokowane? Analiza powstania blokady na koncie, oraz przygotowanie planu działania, listu apelacyjnego, czy też podjęcie innych działań w kierunku odblokowania konta, to zazwyczaj wiele godzin pracy. Jednak masz dzięki temu pewność, że świadczona usługa będzie wykonana na najwyższym poziomie.

Po jakim czasie odzyskam konto na Amazon?

Proces odblokowywania trwa od kilku dni, do nawet kilku miesięcy. Najlepszy osiągnięty od tej pory czas to mniej niż 1 godzina. Najdłużej trwało to ponad 3 miesiące. Zazwyczaj najwięcej czasu potrzeba na odblokowanie konta na Amazon.es, bez względu na powód blokady.

Czy każde konto Amazon udaje się odblokować?

Niestety nie. W przypadku ewidentnego złamania zasad Amazon, jak jawny handel podróbkami i to w dodatku pomimo ostrzeżeń ze strony Amazon, czy posiadanie kilku kont bez zgody Amazon, szczególnie jeśli odbywała się na nich sprzedaż, odblokowanie konta jest bardzo trudne, a czasami nawet niemożliwe.

Czy podejmujemy się każdego przypadku?

Nie. Jeśli sprawa dotyczy posiadania wielu kont, na których prowadzona była sprzedaż lub skomplikowanych podejrzeń o sprzedaż produktów podrobionych, to czasami możemy się nie podjąć działania. Nie dlatego, że nie chcemy Ci pomóc, ale przy bardzo niskich szansach na sukces wiele godzin naszej pracy poszłoby na marne, a Ty straciłbyś pieniądze.
Jednak nawet jeśli miałeś dwa konta na Amazon lub sprzedawałeś towary mogące naruszać zasady Amazon i prawa innych firm, skontaktuj się z nami i ocenimy, czy możemy Ci pomóc.

Czy są sytuacje, w których możemy zagwarantować, że Twoje konto zostanie odblokowane?

Nie. Nie możemy zagwarantować Ci, że Twoje konto zostanie odblokowane bez względu na przyczynę blokady. Tak naprawdę nikt nie może zagwarantować, że konto zostanie odblokowane.

Co się stanie jeśli Amazon stwierdzi, że plan działania (Amazon Plan Of Action, Amazon Maßnahmenplan) był niekompletny?

Kiedy konto sprzedawcy na Amazon zostanie zablokowane, to masz zazwyczaj 3 próby na jego odblokowanie. Zdarza się, że nawet profesjonalna apelacja wymaga poprawki. Dlatego nie marnuj żadnej z tych szans na pisanie nieefektywnych apelacji, ponieważ po ich wykorzystaniu prawdopodobieństwo na sukces maleje i proces odblokowania staje się trudniejszy.

Jak założyć konto na Amazon?

Aby założyć konto na Amazon, odwiedź stronę sellercentral.amazon.pl, kliknij „Zarejestruj się teraz” podaj adres e-mail i numer telefonu, następnie wypełnij starannie formularz rejestracyjny, podając swoje dane osobowe, dane firmowe, dane karty płatniczej. Następnie wczytaj dokumenty wskazane przez Amazon do weryfikacji i umów się na rozmowę weryfikacyjną z pracownikiem Amazon. Rozmowę możesz poprowadzić w języku polskim.

Chcesz zamówić usługę lub masz pytania? Skontaktuj się z nami!