Szkolenie ze sprzedaży na eBayu w Twojej firmie

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu z eBaya?

eBay to platforma, która ma przede wszystkim dla Ciebie zarabiać. Umiejętnie wykorzystany dostęp do milionów klientów w Europie i na Świecie bardzo skutecznie może rozwinąć Twój biznes. Nieważne czy jesteś producentem, dystrybutorem, importerem, czy może dopiero zaczynasz w e-commerce, eBay jest świetnym miejscem na rozpoczęcie przygody w międzynarodowym e-handlu. A my pokażemy Ci jak to zrobić najlepiej.

Na naszym szkoleniu uzyskasz dostęp do sprawdzonej i pewnej wiedzy, a także do praktycznych wskazówek. Wszystkie nasze rozwiązania są w pełni zgodne z zasadami eBay. Nauczymy Cię, jak przygotować profesjonalną ofertę, która będzie generować sprzedaż. Przekazujemy Ci ponad 10 lat naszego doświadczenia w branży cross-border e-commerce. Po szkoleniu zawsze możesz liczyć na naszą pomoc, jeśli chcesz pójść dalej – z nowym towarem lub na nowe rynki. Po szkoleniu otrzymasz podsumowanie z najważniejszymi informacjami i rozwiązaniami.

Dlaczego warto sprzedawać na eBayu?

Sprzedawanie na eBay to doskonały sposób wejścia na rynki europejskie. Jest to najprostszy i najtańszy sposób na dotarcie do wielu milionów potencjalnych klientów. Praktycznie z dnia na dzień, stosując się do naszych wskazówek, możesz rozpocząć swój międzynarodowy e-commerce. Często sprzedając towar na eBayu zarobisz zdecydowanie więcej niż na największym polskim portalu sprzedażowym, czy w swoim sklepie internetowym.

Sprzedajesz na Allegro, masz sprecyzowany asortyment – rozpocznij sprzedawać na eBayu i zwiększ swoje przychody.

Sprzedajesz już na Amazonie – eBay będzie świetnym uzupełnieniem dla Twojej sprzedaży zagranicznej, poznasz najważniejsze różnice między tymi platformami i dowiesz się jak zwiększyć zyski.

Koszty wejścia na eBay są niskie – nie musisz inwestować dużych środków w kampanie reklamowe, a nawet możesz korzystać wciąż z kampanii w modelu PPS (Pay Per Sale), gdzie płacisz dopiero w momencie, kiedy ma miejsce konwersja. Nie musisz inwestować w ekstremalnie drogie dzisiaj pozycjonowanie sklepu. Twoje koszty to prowizja od sprzedaży oraz niewielkie opłaty miesięczne. Płacisz praktycznie dopiero wtedy, kiedy sprzedajesz. Polskie firmy mają łatwość w dostarczaniu towarów do klientów z Niemiec, więc wykorzystaj to. Bezpośrednia wysyłka z Polski, jak i korzystanie z firm, które nadają przesyłki w Niemczech są tanie i zapewniają bardzo szybką dostawę. Również dostawa do Francji, Włoch, Hiszpanii, Holandii, Austrii jest stosunkowo tania i szybka.

Czy sprzedaż na eBay niesie ze sobą wyłącznie korzyści?

Sama sprzedaż zapewne tak. Jednak ze sprzedażą wiąże się także ryzyko. Sprzedaż na eBayu, to także eBay to ciężka praca i wiele obowiązków, których trzeba bezwzględnie przestrzegać. Jest wiele pułapek, które czekają na nieświadomych sprzedawców. Jednak poprowadzimy Cię także przez te trudniejsze aspekty sprzedaży na eBay.

Poznasz wymogi, obowiązki i najważniejsze kwestie prawne. Przekażemy Ci naszą wiedzę i doświadczenie nasze, oraz naszych klientów, pomożemy Ci wybrać najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu. Dowiesz się, jak zabezpieczyć się przed dotkliwymi karami na rynku niemieckim (tzw. Abmahnung). Poznasz sposoby na to, jak radzić sobie w konfliktowych sytuacjach z klientami oraz jak zapobiegać zablokowaniu swojego konta sprzedawcy na eBay i co robić, kiedy Twoje konto będzie zagrożone zablokowaniem.

Bardzo dużo polskich i zagranicznych firm otrzymało od nas pomoc w najtrudniejszych, kryzysowych sytuacjach i na tej podstawie możemy wysnuć ważny wniosek: Najczęstszą przyczyną utraty konta na eBay jest niewiedza i nieznajomość tam panujących zasad oraz tego, co robić, kiedy dojdzie już do problemów na koncie.

Szkolenie ze sprzedaży na eBayu składa się z kilku bloków:

Otwarcie konta

Dowiesz się jak otworzyć konto na eBayu, jakie dokumenty są potrzebne, do rozpoczęcia sprzedaży na eBay.

Tą część realizujemy zazwyczaj jeszcze przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego, po to, żeby w dniu szkolenia Twoje konto było już gotowe do pracy. Jeśli już masz konto, to przed szkoleniem zrobimy krótki audyt Twojego konta eBay.

Wystawiania produktów, czyli tworzenie listingów na eBayu

Dowiesz się jak poprawnie wystawiać produkty na eBay

jak zbudować poprawny listing na eBay: jak przygotować poprawny opis produktu, jak przygotować tytuł aukcji do eBay

jak zadbać o elementy listingu, które wpływają na sprzedaż na eBay

jak przygotować listing, który sprawi, że Twoje produkty będą wysoko w wynikach eBay, a klienci chętnie będą odwiedzać Twoje aukcje i dokonywać zakupów

jak korzystać z pomocy narzędzi do budowy listingów eBay: poznasz narzędzia wspomagające przygotowanie oferty i nauczysz się  ich obsługi

korzystanie z szablonów aukcji eBay i szablonów sklepu eBay, cechy dobrego szablonu aukcji eBay, na co zwrócić uwagę 

jak sprzedawać jednocześnie na wielu wersjach eBay: ebay.de, ebay.co.uk, ebay.fr, ebay.com i na pozostałych

Promowanie ofert, formy reklamy na eBayu

Aby dobrze przygotowane oferty zaczęły generować sprzedaż, warto wykorzystać narzędzia do promocji i reklamy jakie daje eBay.

Dowiesz się jak działają i jak uruchomić:

reklamy PPS, czyli reklamy podstawowe

reklamy PPC, czyli reklamy rozszerzone

rabaty ilościowe, kwotowe

przeceny czasowe

multi rabaty

inne formy obniżek cenowych/promocji

a także jak generować i czytać raporty z reklam

Statystyki konta i statusy sprzedawcy na eBayu. Jak uzyskać status najlepszego sprzedawcy na eBayu: Verkäufer mit Top Bewertung / Top Rated Seller.

Chcąc sprzedawać dużo, należy nie tylko posiadać najlepszej jakości ofertę, korzystać z reklam, ale także przestrzegać zasad platformy eBay, na bieżąco monitorować swoje statystyki, aby posiadać jak najlepszy status sprzedawcy i statystyki konta.

Dowiesz się:

gdzie możesz śledzić statystyki Twojego konta

jakie są obecne statystyki dla Twojego kotna eBay

jaki masz status jako sprzedawca

dlaczego tak ważne jest, aby uzyskać Verkäufer mit Top Bewertung / Top Rated Seller

jakie warunki musisz spełnić, aby uzyskać status Verkäufer mit Top Bewertung / Top Rated Seller

jak skutecznie poprawić statystyki konta, oraz status sprzedawcy

dlaczego nigdy nie powinieneś uzyskać najniższej oceny sprzedawcy

Oznaczenia eBay Plus i eBay Garantie

Obsługa klienta na Amazonie i eBayu

Obsługa klienta, przebieg relacji z klientem ma szczególne znaczenie w przypadku sprzedaży zagranicznej za pośrednictwem eBaya. Standardy wyznaczone przez eBay mogą wydawać się na początku trudne do wdrożenia. Zasada, że klient ma zawsze rację sprawdza się tutaj bardzo często. Oczywiście nie znaczy to, że sprzedawca jest zawsze na przegranej pozycji i nie ma żadnych praw.

Specjalnie dla Ciebie przedstawimy sprawdzone metody, które pozwolą Ci utrzymać wysoki poziom obsługi klienta, co przekłada się na wielkość sprzedaży, a jednocześnie dowiesz się jakie masz prawa i jak z nich korzystać.

Nauczysz się, jak rozwiązywać spory z klientami, jak komunikować się z klientem, jakich zasad bezwzględnie przestrzegać.

Tematy, w których zdobędziesz wiedzę:

negatywne komentarze na eBayu: jak ich unikać i jak reagować na już otrzymane

obsługa zwrotów: jak sprawnie przeprowadzić zwrot towaru

obsługa reklamacji, czyli prawa i obowiązki sprzedawcy i kupującego

towar niezgodny z opisem: co robić, kiedy klient twierdzi, ze dostał nie to, co zamówił

braki towaru i zaginione przesyłki, czyli jak wytłumaczyć klientowi, że nie otrzyma zamówionego towaru

Jak wysyłać towar i obsługiwać zwroty, czyli wszystko o sprawnej logistyce

Sprawna wysyłka i obsługa zwrotów, to jeden z filarów sprzedaży na eBayu. Zaniedbania w tej kwestii są jedną z najczęstszych przyczyn problemów z kontem, z klientami, czy ze spadkiem sprzedaży.

W tej części dowiesz się:

jak zorganizować wysyłkę do krajów Unii Europejskiej

jak wysyłać produkty do pozostałej reszty krajów

jak obsługiwać zwroty towaru od klientów zagranicznych, tych z Unii Europejskiej i tych z reszty świata.

Jak wysyłać towar i obsługiwać zwroty, czyli wszystko o sprawnej logistyce

Sprawna wysyłka i obsługa zwrotów, to jeden z filarów sprzedaży na eBayu. Zaniedbania w tej kwestii są jedną z najczęstszych przyczyn problemów z kontem, z klientami, czy ze spadkiem sprzedaży.

W tej części dowiesz się:

jak zorganizować wysyłkę do krajów Unii Europejskiej

jak wysyłać produkty do pozostałej reszty krajów

jak obsługiwać zwroty towaru od klientów zagranicznych, tych z Unii Europejskiej i tych z reszty świata.